dinsdag 12 juni 2012

Motorkap

Waar zijn de zomers van vroeger? Gezien het slechte weer van de afgelopen dagen ben ik reeds begonnen aan de XJS. De streefdatum is 24 maart 2014. De dag van zijn 25 ste verjaardag. Voldoende tijd om de werkzaamheden en budget te spreiden.

Het eerste onderdeel voor herstelling is de motorkap. Een geweldig groot en zwaar ding.


De lak ziet en na een grondige polierbuurt zeer goed uit. Ik heb de indruk dat de wagen reeds overspoten is door een van de vorige eigenaars. Oorspronkelijk is dit een Duitse wagen die nadien is ingevoerd naar Nederland en nu in Belgiƫ zijn eindbestemming heeft.

De binnenzijde valt redelijk goed mee. Hier en daar wat oppervlakkige roest en enkele kleine doorgeroeste gaten die goed te herstellen zijn.


Alle roest is verwijderd, een laagje zinkspray, grondverf en baselak met een laagje vernis. De holle ruimten overvloedig ingespoten met anti roest product van ML. De motorkap isolatie moet vervangen worden. Maar dat komt later.


Waar zet je nu zo een groot ding? In de logeerkamer natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten